کشف قدیمی ترین الماس دنیا
کشف قدیمی ترین الماس دنیا

 

خبرگزاری میراث فرهنگی- میترا اسدنیا_  کشف قدیمی ترین الماس جهان ،دانشمندان را امیدوار کرده است که کلید حل بسیاری از پرسش های بی جواب درباره تکامل پوسته زمین باشد.

 

به گزارش مجله نیچر، الماس 4 میلیارد ساله که در ناحیه جک هیل استرالیا به دست آمده، درحدود یک میلیارد سال قدیمی تراز هر الماس دیگری است که در سطح زمین کشف شده است.

 

کشف این الماس ابعاد تازه ای در مباحث موجود بر سر ریشه های اولیه این قبیل عناصر معدنی و تکامل زمین در دوران اولیه شکل گیری آن مطرح کرده است.

 

دانشمندان آلمانی و استرالیایی که موفق به کشف این الماس شده اند، اعلام کرده اند که این یافته جدید، این نظریه را که زمین در حدود 4/4 میلیارد سال پیش در وضعیت سوزان نبوده بلکه شرایطی مشابه امروز داشته است، تایید می کند.

 

 اگرچه برخی دیگر از محققان عقیده دارند که بررسی این تئوری همچنان نیازمند ارزیابی های مجدد است و بنابراین در جنین مرحله ای تنها می توانیم اعلام کنیم این الماس ها را یافته ایم.

 

دانشمندان پیش ازاین با استفاده از تکنولوژی های مدرن بیش از 1000 بافت زیرکنیا را به صورت انتخاب تصادفی با طیف گوناگونی از طول عمر از حدود 4 تا 3 میلیارد سال بررسی کرده بودند.

 

الماس یافت شده حدود یک میلیارد سال از قدیمی ترین الماسی که در زمین کشف و شناخته شده بود، قدیمی تر است.



نظرات شما عزیزان:

سعید ساله مقدم 
ساعت19:13---20 ارديبهشت 1394

چشمکدوست خوبم فرهاد مهاجری اگه تو مطالبات عکس هم بزاری ممنون میشم



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: فرهادمهاجری,
نويسنده : ...